AMAB down, 4 to go.
Macam gelojoh je tak sabar nak habis paper. Haih. Behave sikit Nadia.
Setelah menjawab paper AMAB tadi, dengan merendah dirinya daku menyedari daku memang tak layak jadi CEO. Wuuuuu.. Taknak jadi CEO lah, tapi nak kawen dengan CEO. Gedik tak? HAHA.
Soalan punyalah senang. Sumpah senang ! Semua soalan simple macam nak bagi budak darjah 1 jawab. Tapi bila dah terbiasa buat latihan dengan soalan susah, makanya soalan senang terkantoi bodo bodo je. Erghhh...! Cuba bayangkan, bila kita buat tutorials, nak cari one of the amount kepada item pape je lah kan, contohnya nak kira production cost, kita buat calculation. Tambah tu, tambah ni, tolak itu tolak ini, darab percent segala bagai. Tup tup tup bila keluar soalan exam, semua amount dah tersedia. And tak payah kira pun ! Dah ade depan mata. Tapi jari duk gatal nak cari actual amount la kononnya kan sebab everytime buat latihan memang kena cari dulu. Bangang tahap siput dah nehh.. Jawapan depan mata kottt ! Haih..
Bila soalan susah sangat sakit jiwa plak. Bila soalan terlebih simple and senang macam soalan tadi, boleh jadi sawan aku nih ! Aiii.. Rasa macam nak menggelupur atas lantai. Kenapa soalan senang takleh buat, soalan susah pejam sebelah mata je. Kalau sesape dapat A paper AMAB tadi memang kena buat sujud syukur laaa.
Aku cukup sakit hati kalau lecturer buat soalan, pastu bagi amount mengarut ngarut. Padahal benda tu tak layak masuk dalam calculation, tak layak dipandang pown ! Ishhh memang advance nak mati la camni, otak bukan cam robot nak proses macam macam. Tolongla jangan buat camtu. Sesak !
Kalau aku jadi lecturer, aku buat soalan exam, aku bagi direct to the point je. Memang la tu procedure nak trick otak student kan, tapi agak agak la. Tension kot.. 4 flatter pun rebah pengsan dengan soalan tadi tau!
Bila dah terbukti kat situ aku memang tak layak jadi CEO, makanya aku nak struggle untuk Corporate Finance. Eh tetibe aku rasa macam terover plak dengan CF nih. Lecturer cakap, if dapat jawab semua soalan ni dengan jayanya, anda layak digelar CFO muda. Woahh ! Tapi taknak la jadi CFO, nanti bila ade anak kecik, anak mesti pelik kenapa mak die keje sebagai UFO. Agagaga. Itu sengal namanya. =p Budak budak kecik tak mengerti. Abaikan saja. Teruskanlah niat korang korang yang nak jadi CFO tuh. Aku takmau.
Nota Kaki : Yeah ! Dapat call daripada Incik Fadzli, katanya "Cik Nadia, u're invited to the stage nanti gathering untuk blogger N9, Kelantan, Pahang and Perak bertempat di Putrajaya, meeting point kita macam biase, KL Sentral. Temanya kaler merah. Saya dah reserved baju gath tu untuk awak, size sama macam gathering last year, but short sleeve la..nak standardized dengan boys punya baju. Cik Nadia free in the middle of December.. ?" Alahaiii.. Ni yang aku nak berubah jadi sawan tetibe nih ! Tak cuti la !!! Aaaaaaaa.. Jom ponteng class.
No comments:
Post a Comment