Hai! Assalamualaikum. Hehe selamat tahun baru uolls! Dah masuk 2016 dah, makin lebar lah i senyum. Ekekeke
Heyyyy it's my first post in this new year! Bangga jap sebab kerajinan tu semakin lama semakin banyak. Hipotesis aku lah kan, semakin bahagia diri anda, semakin banyak entry blog anda". Haha. Hopefully rajin sampai hujung tahun. Eh hujung tahun 2016 apa entah nak jadi kat aku ni. Mak budak kah? Ataupun sudah tinggal nama kah? Apa-apa pun, Allah knows better. May He keep me in His blessing now and forever. Aminnnn.
Heyyyy it's my first post in this new year! Bangga jap sebab kerajinan tu semakin lama semakin banyak. Hipotesis aku lah kan, semakin bahagia diri anda, semakin banyak entry blog anda". Haha. Hopefully rajin sampai hujung tahun. Eh hujung tahun 2016 apa entah nak jadi kat aku ni. Mak budak kah? Ataupun sudah tinggal nama kah? Apa-apa pun, Allah knows better. May He keep me in His blessing now and forever. Aminnnn.
Umur pun bakal meningkat ke angka baru, semakin tua, dan semakin banyak benda nak fikir untuk future. Eh future bride? I la tu. Bhahaha! Excited!
Last last week aku dapat mesej daripada MIL, katanya "ya kat mana? Maa di kb, marilah makan sekali". Aku reply lambat sebab busy dengan closing audit hari tu, MIL pun call. Dia ngajak makan. Aku pun siapkan kerja cepat, cargasss menuju Manhattan Fish Market KB Mall. Masa tu awal pagi lagi, MIL ada kerja di PPD rasanya. Dia nak makan takde orang teman katanya. Hehe comel je MIL kita ni.
Dalam perjumpaan tu, sempat juga masuk jenguk kedai aksesori wedding, saja jalan cuci mata dengan MIL sambil survey. MIL pula dok cakap taste kita ni sama, taste kita ni sama. Kalau taste sama, asyik berebut nak ambil barang. Nanti barang sama, tak comel la pulak. Haha tergelak je MIL aku cakap centu. Last-last aku mengalah jelah dengan orang yg lebih tua. Hiks.
Masa kitorang makan tu, MIL tanya banyak gak pasal preparation ni dah sampai mana. Saja je iolls buat-buat blur, preparation apa Maa? Hehe. Wedding lah!
So far progress banyak dah, cuma tunggu nak bookings and tiba hari majlis! Yeay! Excited nya. Ada tu MIL tanya pasal hantaran. Terkejut aku taktau nak jawab. Aku cakap taktau sebab family tak bincang lagi pasal hantaran semua. MIL senyum. Katanya "family bakal pengantin hok nok nikoh lolo pun tok bice lagi pasal hantaran, hok nok nikoh toktau bilo tu pulok duk nanyo duk nati jawape, maa tokdey nok mikir lah..biar pelepas so so dulu" Erk. Aku macam faham, tapi lek aaa. Family aku memang camni, kitorang bukan jenis "berdooh" dan "beriya". Kita pun menanti perbincangan daripada pihak husband to be. Terima aja. Sebab aku tahu attitude MIL ni macam mana. Dia tak suka orang yang over pada dia. Hehe. Kenallll sangat MIL kita ni.
Part duit hantaran KIV. Part dulang hantaran ada la decide sikit-sikit tanpa confirmation sebab MIL cakap dia nak tanya anak lelaki dia tu dulu hee. MIL tanya "ya gubah sendiri ke hantaran baru ni?" and jawapannya of course la. DIY je dengan Ma aku. Sebab Ma aku suka bab hias hias ni. MIL cakap cantik, macam tempah designer. Ada coklat bunga-bunga bagai. Alahai, itu kitorang google je Maa. Aku tanya la nampak okay tak semua? MIL cakap perfect! Sebab takde komen tak sedap didengari daripada makcik makcik sedara. Yeay! Katanya sedara mara suka mengomen bab hantaran atas par tak berseri la, kelam la, tak timbul la.
Diorang bagi credit la kat aku sebab aku ada idea bagus untuk decorate benda-benda yang akan nampak tenggelam. Contoh macam kemeja. Kemeja tu aku lipat flat je, tapi Ma aku cakap nampak 'telok' bila duk atas par. So kitorang decide nak tinggikan sikit kitorang letak foam atas par tu, then baju pun akan nampak timbul juga, oh baju tu sekali dengan belt so memang nampak timbul la. Pilihan warna yang kena, tak tenggelam and tak kelam katanya makcik makcik belah sana. Alhamdulillah lulus dimata bakal ibu saudaraku. Hee.
Dan untuk majlis wedding nanti pun aku cakap kat MIL kitorang DIY sendiri jugak. MIL cakap "tangan berseni, buat apa pun perfect". Alahhhh tersipu malu kita. Hehe.. Ada gak muka ni terbenam dalam lobster atas meja tu.
So far banyak lah discussion dengan MIL. Dia cakap anak kesayangan anak manja dia nak kahwin dah, dia sebak. And yes, masa majlis tunang haritu pun MIL kesat airmata. :') Banyak pesan dia kat aku. Yelah, anak kesayangan, mesti dia macam berat je nak lepaskan ada keluarga sendiri. Tapi aku promise dengan MIL, insyaallah, Mie tu dia kena ada orang support je, then he will good and okay!
Tapi yang paling aku ingat, MIL cakap "maa paling x suko oghe ngaroh ngaroh anok ma..nyo buat anok ma ni supo supir gi mari gi mari jadi hamba..xtau lahh nok kato gapo..takut dey nikoh seksok x ingat ko mok ayoh sendiri"
Aiyoo maaa, itu pesan dia berkali-kali. Tiap kali jumpa Maa, mesti dia sebut. Tapi alhamdulillah, aku tanya dia Ya ni buat Mie macam supir ke tak. Dia jawab, tak. Dua-dua bagus. Hmm. Sebab aku tahu sangat tunang aku tu jenis macam mana. Haha. Kalau boleh, dia nak suruh akuuu je drive untuk dia, and dia nak suruh akuuu je datang rumah dia. Hehe.
Next month MSA balik, family aku ajak datang dinner kat rumah. Hopefully masa bersembang tu nanti tak keluar lah ye cerita pasal 'supir', cerita pasal 'berdooh' ni. Seram. Nanti Ma Abah aku tanya aku balik pasal apa. Acano nak jawab. Itu bukan hal akuuuuu~~
Till then, next week on the way balik rumah tok ayah, nak singgah sekolah MIL jap bagi barang. Hehe.
Subuh dah! Jom tidur. Banyak pulak membebel. Bukan apa, bila everything kita tulis benda penting di blog, nanti later kita baca kita ingat balik do's and don't dalam hidup. Well, its 2016 already! Dah matang!! Ingat, suamimu hak ibunya. Aku pun kena belajar menerima hikhik. Tapi takde masalah sebab MSA tu memang jenis family first. Dalam ramai-ramai dia yang paling ambil berat and ambil tahu pasal family dia. Walaupun dia tak gah macam yang lain, tapi MIL cakap dia anak kesayangan. Sebab dia manja. Wakakakakakaaka. Love you Encik Syahmi.
No comments:
Post a Comment